ClicXoft programok

Keresés

A tartalomhoz

Kintlévőség-kezelés

Termékek



Technikai jellemzők

A program Microsoft Visual Studio fejlesztő rendszerében, C# programnyelven készült, Microsoft MS SQL adatbázis-kezelőt használ - kliens-szerver rendszerű. Szükséges futtatókörnyezet a Microsoft .NET keretrendszer 4.0-ás változata (minimumkövetelmény). Fő technikai jellemzők:


  • A programot egyidejűleg használni képes felhasználók, munkatársak száma nincs korlátozva - azonban több egyidejű felhasználó nagyobb teljesítményű kiszolgáló számítógépet igényel.
  • Lehetőség van az adatbázisokhoz való hozzáférésre nemcsak helyi hálózatban, hanem interneten keresztül is. Az adatbázis a szerver IP címe / szerver neve alapján közvetlenül, vagy magasabb biztonsági követelmények esetén VPN kapcsolaton keresztül érthető el. Ez különösen hasznos abban az esetben, ha külső (kiszállásos) munkavégzés történik, és a munkavégző rendelkezik hordozható számítógéppel (notebook). Ekkor internetkapcsolat megléte esetén a munkavégzés aktuális helyén is el tudja érni az adatokat, folytatni tudja ezekkel végzett munkáját.
  • A szoftver egyszerre több céget, szervezetet vagy ügyet képes egyidejűleg kezelni - az egyes cégek, szervezetek vagy ügyek külön adatbázisban kapnak helyet ilyen esetben. Az aktuális cég vagy szervezet adatait tartalmazó adatbázist a program indításakor kell kiválasztani, és bármikor át lehet lépni egyik cégből, szervezetből vagy ügyből a másikba.
  • A program, amennyiben szükséges, egyszerre több példányban is futtatható egy adott hálózaton belül, vagy egy adott számítógépen. Ilyen eset lehet több cég, szervezet vagy ügy egyidejű kezelése. Ekkor az egymástól függetlenül működő program-példányok dolgozhatnak ugyanabba az adatbázisba is. Így egyszerre több munkatárs dolgozhat az adatokkal egyszerre, vagy egy felhasználó egyszerre több adatkörrel végezhet munkát.
  • A program telepíthető és hordozható változatban is elérhető- használható. A hordozhatóság lehetővé teszi a program felhasználási cél szerint beállított változatának könnyű kihelyezését a munkatársak számítógépeire.
  • A program felhasználói szintű jogosultsággal futtatható. (Windows User Account Control jogosultságellenőrzés).


Részletes összefoglaló a hardverkövetelményekről és útmutatók egygépes és hálózati telepítésről a Letöltések menüből érhető el.

A program működése

Ügyfelek és hozzájuk kapcsolódó alapvető információk, valamint legalább egy adatállomány létrehozása után kezdhető meg a kintlévőségi adatok felvitele. A programban egy ügyfél (partner) tartozásainak rögzítése több forrásból, többféleképpen lehetséges:

  • Közvetlen adatbevitellel az adatok bevitelét biztosító ablakban.
  • Külső forrásból, import funkció segítségével: tetszőleges struktúrájú, megfelelő adattartalommal rendelkező szöveges fájl (TXT, CSV) alkalmazható.
  • Külső forrásból import funkció segítségével: ekkor kötött struktúrájú XML fájlból olvas be a szoftver.
  • közvetlenül adatbázisból CobraContoNet vállalatirányítási rendszerből (saját kintlévőség menedzselése), vagy a ClicXoft Társasház szoftveréből (lakók tartozásának menedzselése).


A kintlévőségi nyilvántartásban tárolt adatok a következők:

  • kintlévőséget felhalmozó ügyfél (adós, üzleti partner, lakó) azonosítója, neve, címe, közvetlen elérhetőségi adatai (telefon, email), illetve kapcsolattartó és annak elérhetőségi adatai,
  • egy vagy több jogcímen keletkezett tartozások (pl. több kifizetetlen számla),
  • egy vagy több alkalommal történt törlesztések (befizetés),
  • az adatokhoz csatolt dokumentumok (dokumentum-fájlok, szkennelt levelek, képek),
  • idősoros, a tartozás-behajtási tevékenység folyamatkezetlési adatai, mint előírt feladatok, annak határidői, kiküldött küldött sms / email vagy posta levél tartalma / adatai, és a teendőhöz rögzített tetszőleges hosszúságú megjegyzések szövegei.


Egy adott kintlévőségi ügy esetében minden új tevékenység rögzítésekor az előző lezárásra kerül, így mindig csak egy, az utolsó módosítható, a korábbiak már nem. Emellett az auditálhatóság, illetve a követelés-behajtási tevékenységek biztosítása miatt miatt sem a nyitott, sem a lezárt tevékenységi adat(ok) nem törölhető(k). Esetleges téves adatrögzítés esetén a felesleges bejegyzés sztornírozható és kötelező magyarázó szöveggel látható el.

A program minden adathoz eltárolja annak a munkatársnak, felhasználónak az azonosítóját, aki azt létrehozta, illetve módosította, így minden adatváltozás folyamatosan nyomon követhető. A szigorú naplózás célja követelés behajtási tevékenység biztosítása és ezt lehetővé tevő dokumentálás lehetővé tétele.

Ügyfél- és ügylet azonosító létrehozása

A programban az ügyfél (partner) adatokhoz tetszőleges számú azonosító rendelhető. Ezek közül választható valamelyik ügyfélazonosítónak.

Ugyancsak a program beállítás ablakban adtható meg, hogy milyen legyen az ügyletazonosító felépítése, az e célre alkalmas adatok hatféle kombinációja áll rendelkezésre (évszám-előtag-sorszám kiinduló adatokból). Minden adatállományban külön megadható az ügyletazonosító előtagja, így elkerülhető, hogy két egyforma ügyletazonosító a rendszerben.

Teendő (határidő) figyelés

A szoftver adatait felhasználja a ClicXoft.Dashboard tálcaprogram, amely a számítógéppel együtt indítható. A ClicXoft.Dashboard paneljén megjelennek a kintlévőségi ügyekhez kapcsolódó határidők és teendők.




Képernyő- és nyomtatási képek

Főmenü (induló kép)

Tartozás adatok (ügylet) adatbeviteli ablaka

Program beallítás ablak

Tartozás összesítő

SMS ellenőrző ablak

Email ellenőrző ablak


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenübe